Mészáros Árpád Zsolt- Vágó Bernadett-Rudolf (ismeretlen forrás, Hugotól kaptam)
Mv2.: - Kis túlzással azt mondhatjuk, hogy színház az egész világ, illetőleg színház a mai délelőtti Napi Mozaik, hiszen jónéhány bemutatóról, színházi eseményről szóltunk már, és félig-meddig jeleztük azt is, hiszen itt volt az a koreográfus, aki a West Side Story táncjátékot készítette, és aki egyúttal most a Rudolf című új musicalt próbálja. Azért nem tudott itt maradni, mert éppen visszament a próbára. Szóval, Rudolf.
Mv1.: - Igen, és ez egy nagyszabású produkció lesz. Május végén mutatják be, ez lesz az ősbemutató. Aztán pedig majd szabadtéri világpremier következik. Mi a sajtótájékoztatón jártunk.
Mv2.: - Az egy olyan zenés sajtótájékoztató volt. Épp akartam mondani, hogy azért a próbából is szívesen láttunk volna részleteket, dehát lehet, hogy még nincsen olyan stádiumban a darab. Vagy van?
Mészáros Árpád Zsolt színművész: - Van.
Mv2.: - Milyenben van?
M. Á.: - Hát igazából teljesen feje tetejére van fordulva au Operett Színház. Egy hatalmas munka közepében vagyunk benne, egy nagyon izgalmas munka. Ez ugye a Rudolf premierje, ami május 26 és 27-én lesz az Operett Színházban bemutatva, ez valamilyen szinten egy ilyen kis előke bemutató, mivel hogy, dehát ez is ugyanolyan fontosságú, mint a szegedi Dóm téren való közreműködésünk majd július 28-a, 29, 30-a, illetve augusztus elején leszünk, tehát hat előadással. Hát egy ősbemutató. Aki benne van, az tudja, hogy egy teljes őrültek háza, ami arról szól, hogy minél optimálisabb dolgot hozzunk ki ebből a történelmileg elég nagy fontosságú musicalből, ami Rudolf életéről, illetve Ferenc Józseffel való szembeszállásáról szól.
Mv1.: - Mennyire nagy dolog ez, hogy ezt a musicalt itt Magyarországon bemutatják?
Vágó Bernadett színművész: - Ez egy hármas kooprodukció együttműködéséből jön létre, úgyhogy azt gondolom, egy nagyon nagy darab, ugyanis az amerikai zeneszerző, Frank Whitehorn, aki a zenét írta, és nagyon sok darabja megy a mai napig a Broadway-n, és a bécsi színház és Kerényi Miklós Gábor rendezésében pedig ugye az Operett Színház, akik összefogtak és először bemutatják ezt a darabot. Azt gondolom, nagyon nagy darab.
Mv2.: - Hogy kell érteni ezt az összefogást? Mert az, hogy a zeneszerzőnek mentek, mennek a darabjai, meg a dr. Jackil ment is, nálunk is ment, meg azt olvastuk róla, hogy Whitney Houstonnak is írt, ez érthető, de a bécsiekkel hogy történt az összefogás?
M. Á.: - Hát ezt meg kellene kérdezni...
Mv2.: - Én nem úgy értem, hogy hogy született, hanem a gyakorlatban ez hogy funkcionál?
M. Á.: - Hogy mit ad a bécsi színház?
Mv2.: - Igen, igen.
M. Á.: - Hát nyilván, hogy azért az ő történelmi befolyásoltsága, illetve az ő ismereteit meg mindenféle szakmai háttérrel rendelkező...
Mv2.: - Akkor nem kérdezek elég világosan. Bécsből is vannak színészek a darabban?
M. Á. - Nincsenek.
Mv2.: - Na én ezt akartam tudni.
M. Á.: - Ez egy elég nagyszabású meghallgatás, egy custing kísérte. Nagyon sok helyből és nagyon sok színházból, illetve nagyon sok országból jelentkeztek emberek, illetve jöttek a meghallgatásokra. Igazából, igazából ez az összefogás szerintem annak az alapja, hogy valami még most csírázik, tehát hogy most kezdődik valami, és akkor ennek az első bemutatója szerintem a Rudolf, bár én ebben nem vagyok annyira, nem tudom, hogy mi ennek a lényege. Én azt gondolom, hogy valamilyen szinten megpróbálják az őserőket összegyűjteni ahhoz, hogy tényleg ne egy hétköznapi bemutató legyen, hanem egy, az egész világ odaforduljon, hogy Magyarországon az Operett Színház manapság, a mai napokon olyan előadásokat hoz ki, ami az egész világon megállná a helyét, illetve mindenütt kíváncsiak a musicaleinkre, hiszen bárhova elmegyünk, bármilyen előadásra meghívnak bennünket, akkor azt mondhatom, hogy full teltházzal játsszuk az előadásainkat, álló közönség előtt. Valamilyen szinten, gondolom, hogy megpróbálunk amerikanizálódni egy kicsit, megpróbálunk világiasodni. Igen.
Mv1.: - Mészáros Árpád Zsolt, bocsánat, még egy kérdés oda. Azt nyilatkozta Mozarttal kapcsolatban, hogy életem szerepe. A Mozart után akkor ezek szerint még van élet?
M. Á.: - Van természetesen élet. Ez nekem egy nagyon nehéz dolog, ezt már, pont ezen dilemmáztam, hogy igazából a Mozart egy szenvedéstörténet. Egy címszerep Mozartnak az életét, szenvedéstörténetét kísérjük végig 3 órán keresztül, ugye ami össze van sűrítve, egy nagyon szép színpadra dolgozás, és ez is a Kerényi Miklós Gábornak a munkája. A Rudolf is egy, a Rudolf korának, illetve annak a kornak a szépségét, illetve a viszontagságait, a szerelmeit kell megmutatni. Valamilyen szinten hasonló, ugye két személyt kell bemutatni, ez mindig egy kicsit necces, tehát azért egy picit félek is ettől a szereptől...
Mv2.: - És a szerelmespárnak a másik tagja, mert hogy Vecsera Máriát is üdvözölhetjük körünkben, mennyire félsz, vagy nem félsz a szereptől?
Vágó Bernadett: - Félni nem félek. Nagyon nagy lehetőség áll előttem, és nagyon nagy feladatnak tartom, hiszen a világon én formálhatom meg ezt a karaktert először. Én nekem nem volt részem még ilyen nagyon produkciókban. Ősbemutatóban például, a Rómeo és Júliában van szerencsém játszani, és azt gondolom, hogy...
Mv2.: - Hogy, hogy, és akkor itt nem talál már az ember szavakat, mert hatalmas a lehetőség, és tényleg. Azt hiszem, hogy az egész magyar színházi világ büszke lehet az Operett Színházra. Most visszamenőleg is, meg hát tényleg a Rudolf bemutatóján. Nagyon szépen köszönjük. |